Audi e-tron GT отримує „Золоте кермо“
Під час церемонії нагородження „Золоте кермо 2021“ Audi e-tron GT отримав приз за перемогу в категорії „Найкрасивіше авто року“. Переможець категорії виборов перше місце серед 69 інших представлених в номінації моделей.
Читачі фахового видання Auto Bild, його європейських аналогів і газети Bild am Sonntag цього літа віддавали голоси за найкращих представників у відповідних категоріях.
Вже 45 за ліком церемонія нагородження „Золотим кермом“ відбулась 9 листопада в Берліні. Нагороду – всесвітньовідому скульптурну композицію отримував делегований на захід Маркус Дюсман, голова правління AUDI AG. „e-tron GT своїм дизайном підкреслює нашу претензійність на дизайнерську автомобільну марку. Своїми вражаючими їздовими характеристиками він демонструє найемоційнішу сторону електромобільності. e-tron GT є нашою шляховказівною моделлю“, заявив під час церемонії Маркус Дюсман.
Загалом 70 нових моделей в протистоянні
„Золоте кермо“ вважається не тільки найбільш престижною, але і найбільш старою автомобільною нагородою в Німеччині – вперше виданою ще в 1976 році. В конкурсі на отримання „Золотого керма 2021“ на вибір було представлено 70 нових моделей, розподілених на 12 категорій. Особливість: вибір в категорії „найкрасивіший автомобіль року“ здійснювався незалежно від категорування моделей по класах і за результатами прямого голосування. Тобто це справжня нагорода від публіки, що відображає прихильність до автомобіля на емоційному рівні.
Прогресивний e-tron GT запалює справжній феєрверк нагород
Audi e-tron GT є першопрохідцем електричного майбутнього марки. Модель поєднує емоційний дизайн, динамічні їздові характеристики і послідовність концепції – атрибути, що вже зараз роблять спорткар іконою марки Audi. Ця претензійність підкріплюється, окрім „Золотого керма“ також численними іншими нагородами. Так Gran Turismo вже отримав нагороду „Autonis“ від видання auto motor und sport за кращий дизайн 2021 року в категорії „Верхній клас“. Так само в конкурсі „Німецький автомобіль року 2022/German Car of the Year 2022“ e-tron GT вирішив перемогу на свою користь в категорії „Luxury“.
e-tron GT уособлює електричне вістря спису в портфоліо Audi і має потенціал, незважаючи на те, що перебуває у виробництві лише рік, стати справжньою класикою.
Естетика в ефективності: дизайн екстер’єру та аеродинаміка
Екстер’єр Audi e-tron GT представляє собою динамічний витвір мистецтва з виваженими пропорціями – довга колісна база і широка колія, великі колеса, пласка лінія даху. Чотиридверне купе має 4,99 метри в довжину і 1,96 метри в ширину, при цьому лише 1,41 метри в висоту. Це стало можливим завдяки оптимізованому формоутворенню привідної високовольтної батареї – пасажири заднього ряду сидінь можуть занурити ноги у виїмки в ній, зайнявши зручне і комфортне положення.
Кожна деталь зовнішнього дизайну виглядає узгодженою і гармонійно вписаною в нього – від фар, за замовленням з лазерним світлом Audi, через quattro-блістери, що охоплюють колеса, і до великого дифузора в задній частині автомобіля. На вибір доступні дев’ять варіантів лакування і два оптичних пакети кузова. Дах в серійному виконанні зі скла, а в опційному доступний з легкого посиленого вуглепластику CFK.
Естетизм випливає з ефективності – коефіцієнт лобового спротиву cw Audi e-tron GT становить лише 0,24. Активні елементи керують аеродинамікою. За необхідності два повітроводи з керованими жалюзі забезпечують передні гальма і систему термоменеджменту охолодженим повітрям. В залежності від актуального режиму їзди задній спойлер автоматично встановлюється в одну з двох позицій. Повністю закрите днище кузова закінчується широким дифузором і аеродинамічні розсікачі встановлені на окремих колесах завершують аеродинамічну концепцію.
Зовнішня обшивка електричного Gran Turismo виконана повністю з алюмінію. Компоненти кузова з гарячекатаної сталі формують жорсткий та міцний каркас пасажирського салону, що підтримується алюмінієвим корпусом високовольтної батареї.
Передня та задня частини кузова інтегрують великі компоненти з литого алюмінію та алюмінієвих профілів.
Просторий і елегантний: салон
Так само і внутрішній простір Audi e-tron GT quattro та RS e-tron GT передає ембієнт стиль класичного Gran Turismo.
Розділені широкою центральною консоллю водій та передній пасажир сидять по спортивному глибоко. Просторові відчуття повітряності і орієнтована на водія панель приладів створюють враження перебування в одномісному літаку – дизайнерська ідея від Audi.
Багажне відділення в задній частині пропонує 405 літрів об’єму, для RS-моделі з серійною аудіосистемою Bang & Olufsen Premium – це 350 літрів. Додаткові 81 літри вільного простору для речей знаходяться під кришкою капоту.
Потужний: електричний повний привід та рекуперація
З двома електродвигунами розташованими на передній і задній вісях Audi e-tron GT являє собою спортивний та якісно моторизований автомобіль для мандрівок. В залежності від моделі доступна сумарна потужність силової установки становить 476 к.с. (350 кВт), чи для RS-версії 598 к.с. (440 кВт), в овербуст-режимі (форсаж) – це короткочасно 530 к.с. (390 кВт) для e-tron GT quattro та 646 к.с. (475 кВт) для RS e-tron GT. Загальний крутний момент становить 630 та 830 Нм відповідно.
RS-модель при стандартному спринті здатна долати позначку в першу сотню кілометрів за 3,3 секунди. При максимальному прискоренні з місця двоступеневий привід першу передачу підключає на задній вісі.
В кожній їздовій ситуації повний електричний привід e-tron GT зі своїм блискавичним спрацюванням забезпечує максимальну динаміку, стабільність поведінки та впевнене зчеплення. Якщо ви вивільняєте праву педаль Gran Turismo, як правило, переходить в режим руху накатом. При гальмуванні електродвигуни переймають на себе навантаження порядку 0,3 g, тобто в більшості ситуацій всі сповільнення регулюють самі.
Швидко заряджати і їхати на значну відстань: високовольтна батарея
Так само гідні, як і динамічні характеристики, є максимальні показники досяжності на одному заряді батареї – до 488 км для e-tron GT. Його високовольтна батарея інтегрує 396 стільників зі спеціальним покриттям і пропонує 84 кВт/г нетто-ємності (93 кВт/г брутто). Зарядний пристрій з робочою напругою 800 Вольт забезпечує швидке заряджання постійним током потужністю до 270 кВт – за ідеальних умов достатньо 5 хвилин зарядки для проходження 100 км шляху.
Система термоменеджменту e-tron GT, що складається з чотирьох охолоджуючих контурів, підтримує в батареї та привідних компонентах ідеальний температурний рівень. Якщо водій встановлює в навігаційній системі мітку запланованої станції швидкого заряджання, батарея ще до досягнення станції, охолоджується чи навпаки підігрівається до оптимальної для швидкого заряджання температури.
Динамічний і виважений одночасно: шасі
Так само ходова Audi e-tron GT відзначається збалансованістю характеристик динаміки і комфорту. Позиціонування батареї та електродвигунів забезпечує низький центр ваги та виважений розподіл навантаження по вісях. Підвіска коліс вирішена за концепцією спортивних подвійних поперекових важелів; майже всі компоненти побудови вісі, важелів і допоміжних рам зблоковані і виконані з легкого алюмінію.
В базовому виконанні кожного e-tron GT доступна система вибору режимів їзди Audi drive select, що пропонує чотири режими налаштувань, як і регульовані амортизатори. В RS-моделі в диференціал інтегроване дискове зчеплення з електронним регулюванням, що ще більше підвищує маневреність та зчеплення автомобіля з поверхнею. Так само адаптивна пневмопідвіска з регульованими трикамерними амортизаторами забезпечує високий комфорт та широкий спектр налаштувань їздових характеристик.
Гальмівні диски виконані з нанесенням слою карбіду вольфраму, що ще більше підвищує спортивні характеристики автомобіля. Всі три опції доступні для e-tron GT quattro на замовлення.
Для обох моделей альтернативно доступні екстремально легкі та міцні гальма виконані з вуглекераміки. Ще одна хай-енд опція – повнокероване шасі. При русі на малих швидкостях задні колеса довертаються у протилежному напрямку до передніх підвищуючи маневреність і знижуючи радіус повороту. На високих швидкостях їздова стабільність підвищується завдяки довертанню коліс задньої вісі у напрямку повороту передніх. Програма пропозиції колісних дисків включає їх розмірності від 19 до 21 дюймів.
Мистецтво ручної збірки
e-tron GT є першим чисто електричним автомобілем Audi, що збирається саме в Німеччині. Він покидає виробничій цех Audi Böllinger Höfen в Некарзульмі. Існуюче малосерійне виробництво розширене під нові завдання та відповідно переобладнане.
Обидві версії GT-моделі з повністю електричним приводом доступні для замовлення в Ауді Центрі Віпос з базовою ціною для Audi e-tron GT - від 75.000 Євро, а RS e-tron GT – від 105.300 Євро