MHEV plus
MHEV plus: наступне покоління гібридизації в Audi

- Інноваційна технологія MHEV plus із силовим генератором (PTG) як електродвигуном забезпечує ще вищу ефективність та частково електричне керування.
- 48-вольтова електрична система підтримує роботу двигуна внутрішнього згоряння, знижує викиди CO₂, підвищує продуктивність і комфорт керування.
- Джеффрі Буко, член правління Audi з технічного розвитку: «Ми впроваджуємо електрифікацію відповідно до потреб наших клієнтів».
З випуском нових моделей Audi A5 і Q5 на платформі Premium Platform Combustion (PPC) компанія представила двигуни внутрішнього згоряння з революційною технологією MHEV plus. Її ключовими елементами є генератор трансмісії (PTG), ремінний стартер-генератор (BAS) та літій-залізо-фосфатний акумулятор.
Ця 48-вольтова система ефективно підтримує роботу двигуна внутрішнього згоряння, одночасно знижуючи викиди CO₂ та підвищуючи маневреність


Технологія, що змінює правила гри
Генератор трансмісії (PTG), який може працювати як у співпраці з двигуном внутрішнього згоряння, так і автономно для забезпечення частково електричного керування, дозволяє зменшити витрати пального та покращити плавність руху. «Завдяки технології MHEV plus ми розширюємо можливості наших автомобілів, поєднуючи ефективні двигуни внутрішнього згоряння з передовими електрифікованими рішеннями», — зазначає Джеффрі Буко.
Система пропонує такі ключові переваги:
- Частково електричне керування
- Електричне підсилення
- Підвищена ефективність та комфорт керування
MHEV plus інтегрується в моделі з переднім і повним приводом, адаптуючись до різних конфігурацій трансмісії на базі PPC. Система використовує рідинне охолодження для підтримання оптимальних робочих умов компонентів та забезпечення стабільної роботи у будь-якому режимі.
Вражаючі результати
У моделі A5 2.0 TDI (150 кВт, передній привід/quattro) система MHEV plus дозволяє знизити викиди CO₂ до 10 г/км та заощадити до 0,38 л/100 км пального. Аналогічно, у моделі 3.0 TFSI V6 (270 кВт, quattro) економія може досягати 17 г/км або 0,74 л/100 км (за стандартом WLTP).

Компактний, але потужний електропривід
Головним елементом системи є силовий генератор PTG, встановлений безпосередньо на вихідному валу трансмісії. Завдяки компактному дизайну та інтегрованій силовій електроніці, PTG забезпечує до 18 кВт (24 к.с.) електричної потужності та 230 Нм крутного моменту, що значно покращує динаміку руху та дозволяє ефективно рекуперувати енергію до 25 кВт. При досягненні максимальної швидкості (до 140 км/год) PTG відключається за допомогою інтегрованої кулачкової муфти, що оптимізує роботу системи.
Оптимізація для комфорту
Щоб забезпечити максимальний комфорт керування, PTG гарантує точне регулювання крутного моменту, струму та швидкості електродвигуна. Робочий температурний діапазон — від -40°C до +75°C. Електродвигун і силова електроніка охолоджуються за допомогою спільного водяного контуру, що не тільки підвищує ефективність роботи, але й дозволяє заощадити простір в конструкції.

Орієнтація на потреби клієнтів
Система MHEV plus спроектована з урахуванням сучасних вимог до гібридних технологій, пропонуючи:
- Рух накатом без викидів
- Покращену рекуперацію енергії
- Електричне маневрування, наприклад, для паркування або руху у міських умовах
- Підвищену продуктивність завдяки підтримці двигуна внутрішнього згоряння
При наближенні до міста система може використовувати електричний модуль для підтримання заданої швидкості. Проте, коли вимоги до потужності для керування транспортним засобом або адаптивного круїз-контролю (ACC) перевищують певний рівень, автоматично запускається двигун внутрішнього згоряння, який бере на себе забезпечення руху. Поріг запуску визначається поточним станом заряду 48-вольтової батареї (SoC) та швидкістю автомобіля.




Інтеграція BAS, літій-іонного акумулятора та iBRS
Як частина технології MHEV plus, ремінний стартер-генератор (BAS) відповідає за запуск двигуна та подачу електроенергії до акумулятора. Ремінна передача має переваги в акустичних характеристиках порівняно з шестерневим механізмом, забезпечуючи швидший запуск двигуна внутрішнього згоряння та сприяючи зниженню витрат пального.
Літій-іонний акумулятор на основі фосфату літію та заліза (LFP) має ємність 37 ампер-годин (близько 1,7 кВт·год брутто) і забезпечує максимальну потужність розряду 24 кВт. Він інтегрований у контур низькотемпературного водяного охолодження, що дозволяє підтримувати оптимальні умови роботи в діапазоні від 25°C до 60°C. Це перше використання батареї LFP в м’яких гібридних системах Audi.
Інтегрована система контролю гальм (iBRS) відіграє ключову роль у рекуперації енергії. Вона дозволяє здійснювати гальмування без прямого використання механічних колісних гальм, забезпечуючи оптимальне уповільнення за допомогою рекуперативного процесу, тоді як механічні гальма активуються лише при сильнішому натисканні педалі.



Стратегія роботи системи MHEV plus
Принцип роботи системи зосереджений на швидкій розрядці та перезарядці акумулятора, а не на збільшенні електричного запасу ходу. Керуюче програмне забезпечення аналізує робочий стан автомобіля, координуючи взаємодію між двигуном внутрішнього згоряння, PTG і BAS. Воно зберігає характерні параметри для оптимального використання електродвигунів і регулює крутний момент у залежності від ситуації та стану заряду акумулятора.
Режим роботи системи адаптується до обраного стилю керування: у режимі D додаткова електрична потужність (до 18 кВт) активується при високому натисканні педалі акселератора, а у спортивному режимі S ця потужність доступна вже при менших значеннях. Також, стратегія роботи враховує оптимальний рівень заряду 48-вольтової батареї (SoC) для забезпечення максимальної ефективності як у режимі щоденного водіння, так і при спортивних навантаженнях.
Завдяки інноваціям технології MHEV plus загальна ефективність силової установки покращується, що позитивно впливає на запас ходу автомобіля, роблячи його більш придатним для тривалих подорожей та забезпечуючи високий рівень комфорту керування.